יום שלישי, 13 באוגוסט 2013

הפוסט הזה מוקדש לאנוש אשדוד (העמותה הישראלית לבריאות הנפש) והפעם ללא תמונות!

הוזמנתי ע"י ביתי יהלי למסיבת בוקר ב"אנוש אשדוד" שם היא פועלת ומנחה סדנת תיאטרון מזה שנה שבוע שבוע עם מס' אנשים מקהילת המתמודדים.
מאחר והעבודה שלי היא גם הנחייה וברובה מתנהלת בערבים, כמעט אף פעם לא יוצא לי לבא לסיום פרוייקטים שיהלי הנחתה אותם. למזלי הפעם זה היה בוקר ובאתי בשמחה.
אני שומעת ממנה על העבודה מאד בכללי, אבל יוצא לי לראות אותה חוזרת מלאת סיפוק וריגוש בחלק גדול מהפעמים, ולעיתים גם מאד מותשת .
יהלי בוגרת "בית צבי" מעל עשור שנים, וההנחיה בדם שלה מעבר לכך שהיא שחקנית נהדרת. הייחודיות שלה בעיקר מוצאת ביטוי ביכולת שלה לעבוד עם קהילות בעלות צרכים מיוחדים, וזה נובע מכך שהיא בעלת נשמה יתרה!
ליהלי יש רגישות מיוחדת וקשב רב, והטבעיות שלה גורמת למונחים להתחבר אליה וליצור אמון בה בקלות יחסית.
לא היו לי ציפיות גבוהות, ובאתי לפרגן לפעילות של אנוש ולביתי ביחד.
הגענו לבית אנוש באשדוד ומהחניה התחלתי להתרגש, המבנה שהקימו עבור קהילת המתמודדים מדליק ומזמין, כמובן שדמיינתי מין מבנה מיושן עם חלונות בצבע שמן עם ריח משנות החמישים, ופתאם אני רואה מבנה הכי חדשני שיכול להיות,עם גינה מדהימה, וככל שאני נשאבת פנימה יותר ויותר מתפעלת.
היו כבר הרבה אנשים בפנים גם מתמודדים וגם בני משפחה,תורמים, מתנדבים, עובדים וכו' המקום היה מסודר להפליא
והיתה דינמיקה חמה ומקרבת.
המסיבה הזו היתה מין סוף שנה של מתמודדים עם אמנות שכללה: ציור,צילום,שירה,תאטרון,חוג בישול, ועוד...
יהלי הכירה לי את החברה מהסדנה שלה וקצרתי שבחים על ביתי המיוחדת! הסתכלתי מהצד וראיתי איך היא מנהלת את החזרות עם המון זויות כי בכל זאת צריכים להיות קשובים לקצב אישי, אי אפשר לכפות תאטרון!
נכנסנו לאולם ההופעות לדברי ברכה ותודה. אני חייבת וידוי קצר: בדרך כלל כשאני רואה אנשים עם דפים עומדים לומר "מס' מילים" הקשב שלי ננעל ועושה בעיות ואף פעם לא זוכרת כלום מין הפסקת חשמל כזו! כל זה בסוגריים.
את אנוש אשדוד מנהלת דיאנה אטלס שלימים הכרתיה בשם דינה גלוב שעד היום אני גרה עם משפחתה במושב כוכב.
כשהגעתי לשם שמחנו להפגש החלפנו מס' מילים ,והמפגש הנוסף היה כשדיאנה עמדה לפתוח את הבוקר עם דבר המנהלת. חייבת לומר שזו הפעם הראשונה שהקשבתי והסתקרנתי לדברים שנאמרו על ידה, גם למדתי שבצד חיי היומיום שלנו בזמן שאנחנו מתעסקים בהרבה שטויות, נעשית עבודת קודש של אנשים מיוחדים שטורחים מכשרונם ויוזמתם האישית למען
קהילות שלא ממש יכולות לדאוג לעצמן, שלא נדבר על בני משפחה שהרימו מזמן ידיים.  וזאת הבנתי מדבריה של דיאנה שביוזמתה התגייסו הרבה גופים לתרומה כמו:נמל אשדוד,עירית אשדוד,ועוד אחרים , +עוזרים ומלווים רבים שתורמים מזמנם הפרטי  לטובת בית אנוש שיתן מענה לקהילת המתמודדים כמו בית אמיתי נעים ונח.
את תוכנית הבוקר הנחו שני מתמודדים (לא אפרט שמות מפאת שמירה על סודיות) בנועם וחן רב, לאחר מכן עם המורה שלהם לשירה ומוסיקה  הופיעה קבוצה גדולה של מתמודדים בשני שירים מדהימים שנכתבו על ידם , שירים אופטימיים ומחברים לנושא.
בין לבין ברכו נציגי התורמים כמו נמל אשדוד, וכמו כן עלתה לברך מנכ"ל העמותה ד"ר הילה הדס, התערוכות של היוצרים הוצגו בלובי, ולבסוף חברי החוג לתיאטרון הופיעו וזה היה פשוט מדהים הכל היה על סגנון האלתור עם הנחיות של יהלי פה ושם, היו גם מונולוגים נוגעים ללב שדרכם מתמודדים בחרו לשתף את הקהל בסיפור האישי שלהם, והיה מדהים ומרגש
צחק,נו בכינו,היה קשב רב ואף אחד לא זז בכסאו.
רציתי להגיד לנו לי ולכל מי שקורא את זה התמודדות עם מחלת נפש היא לא דבר פשוט, יש לנו לחברה ה"בריאה" מין התנהגות מסוייגת לעיתים, הכל כאן לידנו ואף אחד מאיתנו לא יודע מה עלול חלילה לקרות אותו. בואו נתגייס ,נתרום, נתנדב, נהיה שם ברגישות ובסובלנות.
אירית.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נעים לקרוא את התגובה הזו כמדריכה באנוש אני מודעת לכך והמתמודדים ואני כמובן מרגישים זאת,יהלי עשתה עבודה נהדרת המתמודדיפ נהנו וגם אנו כמובן

Unknown אמר/ה...

תודההההה